Ana Sayfa Haberler Dr. Estelle Dinh “Yıllar İçinde “Lüks” Kavramı Önemli Ölçüde Evrim Geçirdi”

Dr. Estelle Dinh “Yıllar İçinde “Lüks” Kavramı Önemli Ölçüde Evrim Geçirdi”

19
0
haberler , son dakika haberler , son dakika haber , haber , en son haber

International University of Monaco’da lüks konaklama, varlık yönetimi, özel bankacılık, lüks tutum ve görgü kuralları üzerine dersler veren, Attixs Global Collection S.A. CEO’su Dr. Estelle Dinh, geçtiğimiz yıl “Monaco Forbes 40 Under 40” listesindeki en genç kişi olarak öne çıkmıştı.

Kariyerinden başlayarak, çalışmalarını ve ailesinin iş stratejilerine olan etkilerini anlatan Dr. Dinh, lüksün ve lüks tüketicisinin tanımını da MAG Mayıs sayısı için yaptı…

 “Yıllar içinde “lüks” kavramı önemli ölçüde evrim geçirdi ve değişen toplumsal değerleri, kültürel normları yansıttı” açıklamasında bulunan Attixs Global Collection S.A. CEO’su Dr. Estelle Dinh sözlerine şöyle devam etti: “Geçmişte lüks, sıklıkla maddi zenginlik ve mal varlığıyla, örneğin pahalı arabalar, tasarım kıyafetler ve gösterişli evler gibi statü simgeleriyle eş değer tutulurdu.

Günümüz dünyasında ise lüksün tanımı, maddi varlıkların daha ötesine geçti. Özellikle genç nesiller lüksü; deneyimleri, otantikliği ve sürdürülebilirliği önceliklendirerek yeniden tanımladı.

Onlar için lüks; yaşam kalitesi, kişisel gelişim, dünyaya olumlu etki yapmak, anlamlı bağlantılar kurmak, kişisel tatmin ve amaca yönelik yaşam tarzları aramakla ilgili.

İçsel ve dışsal huzur en önemlisi. Y kuşağı olarak; benim jenerasyonumun hayatlarımızı zenginleştiren, kalıcı anılar yaratan ve kişisel gelişimimize, refahımıza katkıda bulunan benzersiz, unutulmaz deneyimler aradığını söyleyebilirim. Genç nesiller, tükettikleri ürünlerde ve destekledikleri şirketlerde etik ve sürdürülebilir uygulamalara gitgide daha fazla önem veriyor.

Bilinçli tüketim ve daha tatmin edici yaşam tarzları arzusu, lüks endüstrisini bu değişen tercihlere uyum sağlamaya ve karşılamaya, deneyimsel teklifleri ve sürdürülebilir uygulamaları vurgulamaya yönlendiriyor.”

Lüksün tanımının özellikle genç nesiller arasında evrim geçirdiğini söyleyen Estelle Dinh “Modern lüks; geleneksel mal varlığına ve özel mülkiyete dayalı lüksten ziyade deneyimleri, otantikliği ve sürdürülebilirliği kapsar hâle geldi.

Baby boomer kuşağından teknoloji meraklısı Y ve Z kuşağına kadar genç tüketiciler, pahalı ürünlere sahip olmak yerine yaşam kalitesini, kişisel tatmini ve anlamlı deneyimleri tercih ediyor.

Değerleri, tercihleri ve hedefleriyle örtüşen deneyimler (Instagram’a uygun anlar) arıyorlar. Etik kaynaklı ürünlere ve çevre dostu uygulamalara yönelik artan talebin yanı sıra kişisel kimliklerini yansıtan deneyimlerin peşinde koşuyorlar.

Bu artık “sahip olmak”la değil, daha çok “var olmak”la ilgili. Bu dönüşüm, lüks markaları; sürekli değişen müşteri beklentilerine uyum sağlamaya, stratejilerini yeniden ayarlamaya ve yeniliğe daha fazla önem vermeye zorladı.

Lüks markaların, geleneksel pazarlama taktiklerinin ötesine geçmesi ve anlamlı bağlantılar geliştirmesi gerekiyor artık.

Bunların günümüzdeki başarısı, tüketicilerle gerçek bağlantılar kurma, topluluk ve aidiyet duygusunu geliştirme ve daha derin düzeyde yankı uyandıran deneyimler sunma becerisine dayanıyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz